Hoe Te Verkopen Op Groupon

17 jul. 2024

We hebben een verscheidenheid aan kosteneffectieve marketingoplossingen om aan jouw zakelijke behoeften te voldoen. Begin in 6 eenvoudige stappen!

Benieuwd hoe je kunt verkopen op Groupon? Handelaren in het hele land hebben Groupon gebruikt voor zakelijke doelen zoals het vergroten van de merkbekendheid, het vinden van nieuwe lokale klanten en het verhogen van de verkoop. Hier is hoe je op Groupon komt en je eerste campagne start.

1. Lever je informatie aan
2. Ontwerp je campagne en bereid je voor om te verkopen
3. Maak je personeel klaar en verspreid het woord
4. Vier de lancering van de campagne
5. Volg de resultaten in het Merchant Center
6. Geef uw campagne een boost met partnertools

Stap 1: Lever je informatie aan

Laten we kennis maken! Om op Groupon te verkopen, vragen we je eerst om contactgegevens en een paar eenvoudige details over je bedrijf te verstrekken:

Stap 2: Ontwerp je campagne en bereid je voor om te verkopen

Zodra je je gegevens hebt ingediend om op Groupon te verkopen, nemen we contact met je op om je te helpen bij het maken van je campagne. Je krijgt toegang tot onze selfservice Campagnemanager waarmee je je eigen campagnes kan bouwen en beheren. Deze tool stelt je campagne af op de behoeften van je bedrijf en biedt nuttige aanbevelingen voor dealstructuur, inhoud, kortingen, aantal beschikbare groupons, lanceringsdatum en meer.

Sommige sectoren vereisen echter een meer betrokken aanpak om de juiste campagnestructuur op te zetten. Als je in deze categorie valt, zal een van onze ervaren Groupon-contactpersonen contact met je opnemen om persoonlijk te helpen bij het opzetten van je campagne-opties die het beste bij je behoeften passen.

Stap 3: Maak je personeel klaar en verspreid het woord

Voordat je campagne live gaat, ontvang je je inloggegevens voor je Groupon Merchant Center-account, die boordevol handige tips en tools staat ​​om ervoor te zorgen dat je voorbereid bent wanneer de eerste Groupon-klant binnenkomt.

De aanloop naar de lanceringsdatum van je campagne is een goed moment om je personeel op te leiden in inwisselmethoden voor het verwerken van Groupon-klanten, en om je gemeenschap te informeren als je lokale bewoners en/of eerdere klanten in je doelgroep opneemt. Posten op je socialemediaprofielen, evenals het ongedwongen informeren aan vrienden en familie, kan helpen om een hype over je deal te genereren.

Hier zijn enkele andere bronnen die je kan bekijken in de aanloop naar de lanceringsdatum van je campagne:

Stap 4: Vier de lancering van de campagne

Op de dag dat je campagne begint te verkopen op Groupon, log je in op je Groupon Merchant Center om je verkopen in de gaten te houden. Je moet ook klaar staan ​​om eventuele vragen over de klantenservice of planning die binnenkomen per telefoon of e-mail te beantwoorden.

Zodra je campagne live is, zullen wij het werk doen om deze te promoten via onze website, e-mails van klanten, sociale media, SEO, enz., zodat je achterover kan leunen en ons de marketing kan laten doen. Je kan je personeel echter nog steeds coachen om waar mogelijk om te boeken en te upsellen, zodat klanten meer uitgeven dan de waarde van de groupon, en om strategieën te bedenken om Groupon-klanten om te zetten in vaste klanten, zoals loyaliteitsprogramma’s.

Stap 5: Volg de resultaten in het Merchant Center

Terwijl je doorgaat met verkopen op Groupon, geven we je inzicht in hoe goed je aanbieding in het Merchant Center verkoopt. Je kan de zichtbaarheid van je campagne op internet, mobiel en e-mail volgen, evenals het aantal keren dat je dealpagina is bekeken. We sturen je ook maandelijks een e-mail waarin je campagneverkopen in detail worden uitgesplitst.

Bovendien kun je demografische gegevens van klanten bekijken, zoals leeftijd, geslacht en locatie, evenals hoeveel klanten hebben uitgegeven boven de waarde van de groupon. Je zal ook in staat zijn om feedback van klanten te bekijken, te delen en erop te reageren, betalingen bij te houden en je bedrijfsgegevens up-to-date te houden.

Klaar om te verkopen op Groupon? Meld je nu aan om te beginnen!

Stap 6: Geef uw campagne een boost met partnertools

Wil je de effectiviteit van je Groupon-campagne maximaliseren? Onze suite van tools en integraties heeft het allemaal. Maak je campagne makkelijker boekbaar of breng direct aanpassingen aan je campagne aan – je hebt volledige controle binnen handbereik.

  • Campaign Manager: Naast het helpen opzetten van je campagne, stelt de selfservice Campagnemanager je ook in staat om je bestaande campagnes te bewerken, inclusief updates van je dealopties, pagina-inhoud, grouponlimieten en meer.
  • Boekingsoplossingen: Door klanten rechtstreeks via je Groupon-campagne afspraken en reserveringen te laten maken, ontstaat een vlotte ervaring voor beide partijen. Ontdek onze gratis Booking Tool.

Klaar om je aan te sluiten bij de meer dan 1 miljoen handelaren die met Groupon hebben samengewerkt?

Beginnen

articles