Tijd om deze snoodaard te vullen met fantastische producten zoals elektronica, gadgets, huishoudelijke artikelen, kado's en andere fraaie aanbiedingen van Groupon Producten.
Wanneer je op de Groupon-website naar deals zoekt, worden de resultaten die je ziet en de volgorde waarin ze verschijnen als volgt bepaald:
1. Relevantie: de woorden die je in het zoekvak typt, worden vergeleken met deals die met die formulering zijn geclassificeerd. Als je bv. zoekt op 'restaurant', verschijnen er deals die intern met die bewoording zijn geclassificeerd en dit zijn dan voornamelijk deals voor restaurants. Hoe relevanter de resultaten voor datgene waarnaar je hebt gezocht, hoe hoger op de pagina ze verschijnen.
2. Aandeel: tenzij de aard van je zoekopdracht specifiek is voor een bepaalde bedrijfstak, zullen de resultaten een mix van lokale, goederen- en reisaanbiedingen bevatten. Het aandeel van elk van deze soorten deals hangt af van de relevantie van de zoekopdracht.
3. Personalisatie: als je locatievoorkeuren hebt opgegeven in je Groupon-account, worden de resultaten beperkt tot deals in de buurt van deze locatie. Als je Groupon toegang hebt gegeven tot de locatie van je mobiele telefoon, worden ook de locatiegegevens van je telefoon gebruikt om resultaten te bepalen.
4. Rangschikking: de relevante zoekresultaten worden op hun beurt gerangschikt op prestaties uit het verleden. Een deal met veel kliks en aankopen wordt hoger gerangschikt. Nieuwe deals zullen ook een boost krijgen in de zoekresultaten om ze bekendheid te geven en om het gebrek aan prestatiegegevens te compenseren.