Tijd om deze snoodaard te vullen met fantastische producten zoals elektronica, gadgets, huishoudelijke artikelen, kado's en andere fraaie aanbiedingen van Groupon Producten.
Dit Retourbeleid is alleen
van toepassing op producten die zijn gekocht van verkopers via Groupon Goods
Marketplace. Dit Retourbeleid is NIET van toepassing op tegoedbonnen die u bij
Groupon VK heeft gekocht en die inwisselbaar zijn bij verkopers voor producten.
Voor alle duidelijkheid: de verkopers (en niet Groupon) zijn de uiteindelijke
verantwoordelijken voor het afhandelen van retourzendingen van door u gekochte producten.
Hoe retourneert u een product dat u via Groupon Goods Marketplace hebt gekocht:
U dient het onderstaande proces te volgen om een product te retourneren. Houd er rekening mee dat u geen retouraanvraag kunt indienen voor producten die u langer dan 14 kalenderdagen in uw bezit heeft.
Behalve in geval van een defect, gebrekkig of non-conform product, kunnen retourzendingen die niet aan deze vereisten voldoen, worden geweigerd.
1. Log in op uw Groupon-account en ga naar het tabblad Mijn Groupons.
2. Zoek de bestelling die u wilt retourneren, klik op Details bekijken en klik vervolgens op Pakket retourneren.
3. Selecteer een optie in het menu Reden voor retournering en voeg aanvullende informatie toe in het vak Details retournering.
4. Klik op Doorgaan. Er wordt dan een ticket bij de verkoper ingediend om een retourzending te autoriseren.
5. Zodra de verkoper de retourzending heeft geautoriseerd, ontvangt u een e-mail met instructies voor het retourneren van het artikel.
Ongewenste producten
retourneren:
U heeft 14 kalenderdagen
vanaf de dag dat u, of een door u aangewezen derde partij, het product ontvangt
om uw contract te annuleren, tenzij voor het product geen herroepingsrechten gelden.
In het geval dat u meerdere Goederen in één bestelling heeft besteld, of de
levering van uw Goederen uit meerdere stukken bestaat, begint de herroepingstermijn
pas wanneer u het laatste artikel of onderdeel heeft ontvangen. Stuur het
product zo snel mogelijk na annulering
van uw contract terug. Het product dient binnen 14 kalenderdagen nadat u de verkoper
op de hoogte heeft gesteld van uw annulering naar de verkoper worden teruggestuurd.
Ongewenste producten
moeten ongebruikt en in goede staat worden teruggestuurd. U moet ervoor zorgen
dat het product goed wordt verpakt, zodat het niet beschadigd raakt tijdens het
transport. Als blijkt dat het product meer is gebruikt dan redelijkerwijs nodig
is om het te inspecteren of als het product beschadigd is, dan kan de verkoper een
terugbetaling weigeren.
Defecte, gebrekkige of non-conforme
producten:
Wij raden u aan elk
product zorgvuldig te controleren bij ontvangst. Indien een product een defect
of gebrek vertoont dat op het moment van
levering bestond of anderszins niet in overeenstemming is met uw bestelling,
hebt u het wettelijke recht om het product retour te sturen. Wij raden u ten
zeerste aan om contact op te nemen met de verkoper zodra u zich bewust wordt van
eventuele problemen.
Als u een defect, gebrekkig
of non-conform product retourneert, zal het product door de verkoper worden
geïnspecteerd bij aankomst in zijn faciliteit. Indien een defect of gebrek wordt
gevonden of indien het product niet voldoet aan uw bestelling, zullen wij u
volledig terugbetalen namens de verkoper, conform de toepasselijke wetgeving.
Producten die verkeerd zijn gebruikt of aangepast zijn, komen niet in
aanmerking voor terugbetaling.
Als u in aanmerking komt voor een terugbetaling, zal een dergelijke terugbetaling worden verwerkt binnen 14 kalenderdagen nadat wij het product hebben ontvangen (of, indien van toepassing, de datum waarop u ons het bewijs levert van verzending van het product naar ons).
Specifiek beleid per productcategorie:
Hieronder vindt u een lijst met producten waarvoor retourzendingen of andere beperkingen kunnen gelden. Deze beperkingen hebben geen invloed op uw wettelijke rechten.
Categorie | Specifieke redenen |
Baby Producten | Alle babyartikelen moeten in originele en nieuwe staat worden geretourneerd. De verkoper kan een bedrag in mindering brengen dat overeenkomt met het waardeverlies van het geretourneerde artikel; dit kan maximaal de volledige aankoopprijs bedragen. Indien na controle blijkt dat de artikelen gebruikt, gedragen of zonder label zijn, kan de verkoper uw retourzending niet verwerken. |
Sieraden | Om hygiënische redenen kunnen verkopers geen sieraden die door middel van lichaamspiercing worden gedragen, terugnemen (zoals bv. oorbellen) als de verpakkingszegel is verbroken of wanneer er bewijs is dat de artikelen zijn gedragen. |
Voedsel, drank en bloemen | Verkopers accepteren geen retourzendingen van bederfelijke artikelen zoals voedsel, drank en bloemen. |
Kleding, schoenen en horloges | Indien kleding niet in originele, nieuwe en ongebruikte staat wordt geretourneerd, kan de verkoper een bedrag in mindering brengen dat overeenkomt met het waardeverlies van het geretourneerde artikel, dit kan maximaal de volledige aankoopprijs bedragen.
Om hygiënische redenen kunnen verkopers geen retourzendingen aanvaarden van bepaalde soorten kleding zoals ondergoed, zwemkleding en corrigerend ondergoed, als de verzegeling van de verpakking verbroken is of wanneer er bewijs is dat de artikelen gedragen zijn. |
Gezondheid & Beauty | In verband met hygiëne en veiligheid accepteren verkopers geen retourzendingen van artikelen waarvan de verzegeling is verbroken. |
Meubilair - buiten en binnen | Wanneer meubels niet in originele, nieuwe en ongebruikte staat worden geretourneerd, kan de verkoper een bedrag in mindering brengen dat overeenkomt met het waardeverlies van het geretourneerde artikel, dat kan oplopen tot de volledige aankoopprijs. Retourzendingen worden niet geaccepteerd als meubilair op het leveringsadres niet door de deuren blijkt te passen. |
Boeken | Als boeken niet in originele, nieuwe en ongebruikte staat worden geretourneerd, kan de verkoper een bedrag aftrekken dat overeenkomt met het waardeverlies van het geretourneerde artikel, dat kan maximaal de volledige prijs zijn. |
Cd's en dvd's | Verkopers accepteren geen retourzending van cd's, dvd's of softwareprogramma’s waarvan de plastic verpakking is geopend en/of het veiligheidszegels is verbroken - en evenmin van digitale downloads. |
Tijdschriften en maand/weekbladen | Verkopers accepteren geen retourzendingen van tijdschriften, maand- en weekbladen |
Elektronica | Om uw privacy, persoons- en andere gevoelige data gegevens te beschermen, verzoeken wij u alle gegevens op de te retourneren elektronica te verwijderen en de producten terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Alle bewaarde gegevens op geretourneerde artikelen worden verwijderd. |
Als u zich niet houdt aan
de bepalingen van dit retourbeleid, behouden verkopers zich het recht voor retourzendingen
te weigeren.